mandag 27. august 2012

Kultursjokk

Jeg bare må fortelle om mitt første døgn i Frankrike.... Haha, snakk om kultursjokk! Tror nesten jeg har større kultursjokk nå en når jeg var i Kamerun!
For det første: Franskmenn kjører som noen griser HELE gjengen!
For det andre: ALLE er skorsteins piper. ALLE!
For det tredje: Franskmenn vet å drikke, selv før kl. 12 på dagen.Og da snakker vi ikke om vann...
For det fjerde: Franskmenn har bevist at man kan spise tomater til ALT. Og da mener jeg ALT. Og det kan man forresten med fisk også. Litt sært for en mordmann å se hvordan man bruker fisken her, men men...
For det femte: Franskmenn hakke snøring på hvordan man spiser frokost. Og de er glad i ting som har sukker eller søtning i seg.
Og franskmenn snakker bare så sinnssykt fort! Trodde jeg aldri skulle bli gal av et språk, men det er meget mulig at fransk kan dytte meg over kanten... Hehe!


Men det ekke bare feil det disse franskmennene gjør!
For det første har de at utrolig vakkert land. Landskapet er bare så vakkert!
De har teknologien sin i orden.Og man kommer seg enkelt frem.
Franskmenn er sinnssykt sympatiske, hyggelige, koselige og høflige... Jeg kan fortsette i det uendelige med adjektivene.
Og de har et vakkert språk. Det er bare det at jeg aldri har hørt den mengden av det eller noen snakke så fort før.
Og guttene er de som er opphavet til ordet gentleman.Stakkers mine kompiser når jeg kommer tilbake til Norge.
De er veldig veldig flinke til å spise grønnsaker. Har allerede spist kanskje 10 forskjellige grønnsaker.
De vet å lage koselige små landsbyer med fine hus som bare roper idyll!

Alt i alt er det hele veldig underholdende!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar