lørdag 14. september 2013

Tid... Hva bruker du den til og hva prioriterer du?

Hva bruker du tiden din på? Hva prioriterer du?

Det er aldri noe fasitsvar på hva som skal prioriteres, spesielt i å med at vi er ALLE forskjellige, og vi tenker og prioriterer forskjellig. Men burde ikke noen ting være viktigere enn andre ting. Burde ikke noen ting komme i første rekke i forhold til annet?

Jeg foreksempel må vel ærlig innrømme at jeg bruker alt for mye tid på dataen min. Jeg er på facebook, ser på serier, leser nyheter og sladder, surfer på netter og gjør andre ting. Jeg sier ikke at dette er feil, men hadde det ikke vært bedre å gjøre andre ting?

Det finnes mange ting som er mer oppbyggende enn å sitte dataen hele tiden. I stede for å se på tv-serier, gå heller på kino eller teater med venner. I stede for  lese sladder, ta en kopp kaffe med noen venner og hold deg oppdatert om hvordan det går med de som du har i livet og det som er ekte. I stede for å chatte med noen på facebook, ta en prat face to face. Bry deg om de som virkelig teller, venner er viktige, de fortjener å bli prioritert!

Jeg sier ikke at det er dette alle skal, det er bare et forslag. og noe jeg tenker er viktig. Finn det du syns er viktig, og verdt å bruke tiden på.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar